Trincado. Imaxe e descrición de 1860

En 1860 publicouse o libro Elementos de construcción de velas : tratado completo de velamen por Robert Kipping ; vertidos al castellano con adiciones importantes … por Pedro Riudavets y Tudury. En si mesmo é un traballo excelente sobre a confección de velas, pero ten un valor especial, xa que Pedro Riudavets y Tudury enche o libro de información específica da mariña española, e recolle datos incluso das pequenas embarcacións. Acompañando ao texto publica unha serie de debuxos, entre os que está un trincado.
O debuxo do trincado é sinxelo, pero dá información valiosa, como que non facía uso de foque, ou a forma da sua proa. Na páxina 346 do libro hai unha descrición do trincado que transcribimos a continuación:

Otro aparejo, usado por los costeros de la costa septentrional de Galicia, es el de trincado. Se reduce á una sola vela muy poderosa, de figura trapezoide, con tres fajas de rizos que cojen la mitad de la vela. Esta es de la misma construcción que las de las trincaduras, mas corta en la caida de popa que en la de proa, y se iza en un palo muy caido á popa y sin sujeción de ninguna especie. La verga tiene poco menos que el palo y se iza por su tercio. El gratil es con corta diferencia igual á la caida de proa, y la de popa igual ó poco mas de la mitad de la de proa. Cuando ciñen arronzan la vela con un vichero ó percha en lugar de bolina. Se pegan mucho al viento y son de fácil manejo. Hay trincados cuya caida del palo forma un ángulo de 45° con el horizonte. La figura 10, lám. adic. IV, representa un trincado de 57 pies de eslora (15,8 metros), ciñendo el viento.

A imaxe está sacada da copia dixital que a Universidad Politécnica de Madrid, como servizo público que é, pon a disposición de todos de forma gratuita a través da súa Colección Digital Politécnica.

Etiquetas